Hlavní témata měsíce:

1. týden: ,,Den dětí v mateřské školce"

  • povídání dětí dle obrázkové knihy (děti z různých zemí světa)
  • čtení příběhů s dětskými hrdiny
  • soutěživé hry o sladkosti
  • kladné a záporné povahové rysy kamarádů
  • výroba ,,koláže" (malba zeměkoule, vystřihování a lepení kamarádů různých národností)
  • říkanka ,, Hrad z písku"
  • zpívání písniček s doprovodem, hry na tělo (vytleskávání, vypleskávání)

2. týden: Kam pojedou s rodiči na dovolenou a jak se tam mám chovat?

  • procvičování mluvidel, rozvíjení slovní zásoby (obrázkové knihy), opakování říkanek, komunikace s dětmi dle obrázkové knihy (prázdniny, dovolená)
  • povídání si s dětmi o různých možných nebezpečích (had - zmije, voda, oheň, doprava)
  • komunikace na téma nebezpečí - komu o tom říci, koho poslechnout, co dělat, jak pomoci kamarádovi
  • četba různých příběhů s dětskými hrdiny na téma prázdniny
  • kresba, kam pojedu letos s rodiči na dovolenou, na prázdniny
  • koláž dětí - malba, vystřihování, lepení (téma dovolená)

3. týden: ,,Město kde žiji"

  • povídáme si o našem městě, co kde máme: ZOO, radnice, Divadlo F.X. Šaldy, Naivní divadlo, knihovna, Ještěd, bazény, muzeum, nemocnice, obchodní dům Plaza aj.
  • jaký je rozdíl mezi životem na vesnici a ve městě
  • čím jezdíme po městě a na výlety: auto, autobus, vlak, tramvaj aj.
  • výlet: jedeme se podívat na Ještěd
  • divadlo: návštěva divadla a jak se v něm chovat
  • vzpomínáme a co jsme viděli v divadle a na výletě - rozvoj řečových dovedností, schopnost vytvářet věty, rozvoj slovní zásoby
  • malujeme Ještěd, kreslíme dopravní prostředky (pracovní listy, omalovánky)

4. týden: ,,Zvířata u vody"

  • povídáme si o zvířatech, která žijí u vody a ve vodě - rozvoj paměti, řečových schopností, slovní zásoba, tvoření vět
  • vyrábíme žabičky a čápy
  • hra: Pan čáp ztratil čepičku - procvičování barev
  • jdeme na výlet za vojáky
  • cvičíme se zvířátky - rozvoj pohybových dovedností
  • taneček: Ochraptělá kukačka

5. týden: ,,Zvířátka v lese"

  • povídáme si, kdo žije v lese, pojmenováváme zvířata a vytleskáváme jejich jména
  • návštěva lesa - jak les vypadá, jak se v lese chovat
  • stavíme domeček pro skřítka z pohádky (návaznost na divadlo)
  • vyrábíme sovičku
  • pracovní listy - procvičujeme tahy ruky, uvolňovací cviky, držení ruky a tužky
  • taneček: Ochraptělá kukačka: rytmizace, rozvoj pohybových dovedností

 


Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode