Hlavní témata měsíce:
1. týden: ,,Den dětí v mateřské školce"
- povídání dětí dle obrázkové knihy (děti z různých zemí světa)
- čtení příběhů s dětskými hrdiny
- soutěživé hry o sladkosti
- kladné a záporné povahové rysy kamarádů
- výroba ,,koláže" (malba zeměkoule, vystřihování a lepení kamarádů různých národností)
- říkanka ,, Hrad z písku"
- zpívání písniček s doprovodem, hry na tělo (vytleskávání, vypleskávání)
2. týden: Kam pojedou s rodiči na dovolenou a jak se tam mám chovat?
- procvičování mluvidel, rozvíjení slovní zásoby (obrázkové knihy), opakování říkanek, komunikace s dětmi dle obrázkové knihy (prázdniny, dovolená)
- povídání si s dětmi o různých možných nebezpečích (had - zmije, voda, oheň, doprava)
- komunikace na téma nebezpečí - komu o tom říci, koho poslechnout, co dělat, jak pomoci kamarádovi
- četba různých příběhů s dětskými hrdiny na téma prázdniny
- kresba, kam pojedu letos s rodiči na dovolenou, na prázdniny
- koláž dětí - malba, vystřihování, lepení (téma dovolená)
3. týden: ,,Město kde žiji"
- povídáme si o našem městě, co kde máme: ZOO, radnice, Divadlo F.X. Šaldy, Naivní divadlo, knihovna, Ještěd, bazény, muzeum, nemocnice, obchodní dům Plaza aj.
- jaký je rozdíl mezi životem na vesnici a ve městě
- čím jezdíme po městě a na výlety: auto, autobus, vlak, tramvaj aj.
- výlet: jedeme se podívat na Ještěd
- divadlo: návštěva divadla a jak se v něm chovat
- vzpomínáme a co jsme viděli v divadle a na výletě - rozvoj řečových dovedností, schopnost vytvářet věty, rozvoj slovní zásoby
- malujeme Ještěd, kreslíme dopravní prostředky (pracovní listy, omalovánky)
4. týden: ,,Zvířata u vody"
- povídáme si o zvířatech, která žijí u vody a ve vodě - rozvoj paměti, řečových schopností, slovní zásoba, tvoření vět
- vyrábíme žabičky a čápy
- hra: Pan čáp ztratil čepičku - procvičování barev
- jdeme na výlet za vojáky
- cvičíme se zvířátky - rozvoj pohybových dovedností
- taneček: Ochraptělá kukačka
5. týden: ,,Zvířátka v lese"
- povídáme si, kdo žije v lese, pojmenováváme zvířata a vytleskáváme jejich jména
- návštěva lesa - jak les vypadá, jak se v lese chovat
- stavíme domeček pro skřítka z pohádky (návaznost na divadlo)
- vyrábíme sovičku
- pracovní listy - procvičujeme tahy ruky, uvolňovací cviky, držení ruky a tužky
- taneček: Ochraptělá kukačka: rytmizace, rozvoj pohybových dovedností